2011. április 15., péntek

The End




Na elérkeztünk az utolsó bejegyzéshez,mivel be fejezem Indiai utazásom.
Persze az élet megy tovább és hozza magával az új szép és érdekes dogokat.
De az már nem ennek a blognak a része.
Az első terv az volt,hogy  4-5 hónapot töltök majd Indiában.
3-at Mysore-ban a többit pedig utazok valamerre,főleg a Himalaya környékén.
Na ez mindjárt borult mikor megkaptam a vízumom amit csak 90 napra adtak és ha el hagyom az országot 2 hónapig nem jöhetek vissza. Ekkor maradt a 3 hónap Mysore,ami borult 1 hónap után. És most itt ülök a vonaton megint és van még 12 óra a 27-ből,hogy Mumbai-ba érjek és onnan repülök Europába.
Hogy miért is?
Az egyik ok az volt,amiért Indiába jöttem mert vártam tőle egy új irányt az életemben ami megmutatja merre menjek tovább.
Azt hiszem ezt megkaptam,ezért úgy érzem fölösleges tovább maradnom.
Ha elég nyitottak vagyunk ,akkor  az élet hoz egy csomó új és érdekes dolgot.
Amit csak észre kell venni és elég bátornak,hogy kövessük.

Persze a jóga gyakorlásom nem szakad meg csak pár napra,míg utazok.
Folytatom Brightonban,mivel oda költözök most.

Na megpróbálok írni egy összegzést az elmúlt 6,5 hétről amit Indiában töltöttem.

Először nem értettem miért mondja  mindenki aki volt már itt,hogy hihetetlen India. Kellett pár hét de most már értem.
A látszólag nagy káosz amit először érzünk itt,az igazából egy jól működő egymásra odafigyelésen alapuló rendszer. Ami szerintem jobban működik mint az Europai túl szabályzott. Én szinte majdnem mindenhol barátságos hangulatot tapasztaltam,segítőkészek voltak szinte mindig. És van bennük egy fajta melegség ami először furcsa. Mivel közel vannak egymáshoz az emberek fizikailag. Természetes nekik,hogy megérintik a barátjukat vagy át karolják, ölelik. Őszinték és azt hiszem ezáltal nem zavaró ez a dolog ha velem is meg  történik.
Pl: Jóga órán sokszor érnek hozzánk a tanárok,ami először furi. Főleg nekem mert én nem szeretem ha idegen emberek fogdosnak. :-)
De idővel természetessé vált,sőt jól is esett mikor szavak helyett csak egy érintéssel jelezte,hogy jó az amit csinálok. Meglepő és el is gondolkodtam rajta. És azért van szerintem mert őszinte amit csinál.
Ez volt az egyik dolog amit tanultam itt. Őszintén ki mutatni az érzéseinket,az nem gyengeség. Viszont sokkal szebbek lesznek a napjaink. :-)
Azt hiszem főleg érzelmi szinten kaptam sokat Indiától.
És nem csak az Indiai emberektől hanem a jógiktól is akikkel találkoztam.
Nagyon sok érdekes ember  fordul meg itt,és elég sokszor  tök hamar  mély kapcsolatok alakulnak ki. Egyszerűen érezhető a szeretet a levegőben.

Az utcán járva,a legsötétebb,lepukkantabb környéken is biztonságban éreztem magam. Egyáltalán nem jellemző az agresszív viselkedés. A koldusok is elég könnyen kezelhetők,nem tolakodóak  általában. Persze találkoztam bunkó koldussal,de nem jellemző. Egy egyszerű határozott Nem, elég szokott lenni.
Igazából annyi minden kavarog most bennem,hogy egy csomó dolgot kihagytam amit el tudnék mondani az itteni hangulatról.Lehet később írok még egy postot ha már leülepedtek az élmények.

Jógával kapcsolatban:

Két tanárt próbáltam,Ajaj Kumar and Vinay Kumar.
Ajaj volt a fő szempont amiért ide jöttem,Ő Ashtangat tanít.
Vinay -nek saját stílusa van ami főként a back bending-el foglalkkozik.
Reggelente Ajaj-nal voltam,délután Vinay-nél.
Mind a ketten nagyon profik!!!
Emberileg is nagyon szimpatikusak voltak.
Ajaj egy keményen szemedbe mondós tökös gyerek,kemény  igazításokkal,és keményen dolgozik is az órákon. Én úgy éreztem,hogy megtesz minden tőle telhetőt. Ez mellett őszintén örül amikor latja a fejlődést. Itt van előttem az arca ahogy néz a szemembe 15 centiről és velem együtt erőlködik mikor pl:álló helyzetben tolja fel az egyik  lábam az arcomba. :-)
Aztán pedig bele vigyorog fülig érő szájjal és mondja. Good Job Man!!  :-))
( na most liba bőrös lettem ) :-))
Vinay kicsit szerényebb,de csupa Szív. Ő csak szépen halkan mondja,hogy szomorú ha nem megyek,és egyből kérdezi,hogy mi volt velem. Mindenkit számon tart,csak 10 fős csoportjai vannak,hogy oda tudjon figyelni mindenkire. Ezek tök jó érzések amikor így oda figyelnek ránk.
Őt speciel ki is tudjátok majd próbálni júniusban a Mandala jógában tart majd 3 napos workshoppot pesten.    Ez egy kis reklám volt Kedves Andreának!  :-)
Sokat tanultam és sokat tapasztaltam az elmúlt hetekben jóga ügyileg.
Tanultam sokat a testemről,hogy hogyan viselkedik különböző terhelések alatt. Sokszor fájtam,sokszor éreztem jól magam. De mostanra az az igazság,hogy sokkal gyengébbnek érzem magam mint amikor meg érkeztem.
Én a kajának tudom be mert teljesen másképp eszek itt mint előtte,és rossz értelembe. Azt gondoltam,hogy minden nap két gyakorlással majd egyre erősebb leszek. Lehet így is van csak kell egy kis regenerálódás most,és később fogom majd érezni.
Ugyan is az elmúlt 2 évben főként csak nyers ételt ettem fűszerek nélkül.
Itt viszont csak főtt kaját eszek amik nagyon fűszeresek. Annyit próbáltam menteni a dolgon,hogy kínait próbáltam enni amit nem főznek szarrá és nem is annyira fűszeres,viszont tiszta olaj.
De szerintem pár hét Europában normális kaján és előjön az eredménye amit itt csináltam.
A másik dolog amit én tapasztaltam és nekem hiányzik.
Nem nagyon magyaráznak a tanárok az órán,hogy mit hogyan kell csinálni és mire kell oda figyelni. Persze időnként,de nem jellemző.
Ajaj-nak van két vezetett órája csütörtökön,és vasárnap. Na ezeken az órákon magyaráz egyedül. Viszont ezek az órák nagyon jók,ezek voltak a kedvenceim.
Itt kaptam meg azt ami nekem fontos,a kis titkok amiktől működik minden.
Pl: kézen állásnál nem jó ha egyenes a karunk,és az sem jó ha nagyon behajlítjuk. És még sok minden. Ezek kis dolgok de nagyon fontosak. Szinte minden ászanában van ilyen kis titok amitől tud működni.
Szerintem csak a teacher trainingen mondanak el mindent részletesen.
Vinay is csak időnként mondott pár dolgot. Inkább csak jött és beigazított. Mondjuk ő nagyon óvatosan igazít,szinte alig ér hozzám. De úgy tudja,hogy hova kell nyúlnia,hogy szinte csak rámutat és már megy is a testem   a helyes irányba.

Ja,meg ígértem írok arról,hogy gyógyszerek és oltások nélkül,hogy alakul az egészségi állapotom.
Egyenlőre még nem hagytam el Indiát de már csak 20 óra maradt.
Ezért azt hiszem hiteles lesz amit írok. :-)
Az első napokban vigyáztam mindennel,csak palackozott vízzel mostam kezet,fogat mindent. Nem ettem csak olyan gyümölcsöket amiket meg kell hámozni,pl: narancs  stb. Próbáltam csak forgalmas helyen enni ahol feltételezhető a friss kaja. Ennek ellenére 2 nap múlva fejfájás és hasfájás,meg fosás.
2 nap alatt el is ment,de utána maradt időnként egy kis hasfájás ami nem volt erős csak talán kicsit zavaró. Aztán váltottam az Indiai kajáról a Kínaira és meg is szűntek a has problémák. A második héttől már csap vízzel mostam a fogam is meg mar egyre kevesebb dologra  figyeltem. El kezdtem enni gyümölcsöket is meg mindent szép lassan. Indiai kaját is egyre többet. Mostanra egyedül annyi maradt,hogy nem iszok csap vizet. És semmi bajom azóta.
Szóval azt hiszem kijelenthetem.  Túl éltem Indiát!  :-)))

Utó szó:

Ez egy nagyon jó 1,5 hónap volt az életemben,nagyon örülök,hogy itt voltam.
Nagyon sokat gazdagodtam érzelmi  szinten,sok mindent megértettem amit előtte csak pedzegettem. Ez egy fontos pont lesz az elkövetkező életemben.

Hogy vissza jövök-e?
Tervbe van véve,de nem merem biztosra mondani mert akármi történhet bármelyik nap. :-)))

Na ennyi volt!!

Szép Napot Mindenkinek !!!

:-))))






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése