2011. március 4., péntek

New Zealand-tól Mysore-ig.

In English coming soon.


Na hirtelen nem is tudom hol kezdjem mert annyi minden történt ez a két nap alatt. :-)
Röviden a lényeg azoknak akik izgulnak,hogy mi van velem,aztán írom a részleteket.
Itt vagyok Mysore-ban és már a jóga ashramból internetezek.van már tök fasza szállásom is és vasárnap reggel kezdem az első joga órát,aztán délután lesz hátra hajlítás óra.Minden fasza! :-)
Képeket egyenlőre nem biztos,hogy sikerül ide be raknom de facebookra felrakom öket ha tudom.
Na akkor a részletek.
Február 28.-án 14 órakor indultam Christchurch-bol New Zealand-rol,Singapuron keresztül Mumbai-ba.
Singapurban volt 5 óra várakozásom ami teljes kényelemben telt,szinte minden sarkon a terminalban volt ingyen internet lehetőség,szökőkutak növények,3d-s tévék kényelmes fotelok.
Reggel 5:40-re értem Mumbai-ba ahol kis naivként azt hittem,hogy legalább internetet találok valahol vagy valami lehetőséget a kapcsolatteremtésre a világgal. :-) Telefonom nem vart modon ra allt a helyi hálózatokra  így tudtam volna használni ha nem pofázom le róla  a gubát még Aucklandben. :-)
A helyzet az volt,hogy volt majdnem  egy egész napom amit el kellett valahogy tölteni a két hátizsákommal ami összesen 34 kilót nyomott,mert este 21:30-kor indult a vonatom Mysore-ba.
Azt gondoltam,hogy majd eltöltök egy kis időt a reptéren,internetezek meg ilyesmi. De rá kellett jönnöm,hogy ez nem az a műsor. :-) Kb mint egy vonat állomás,nincsen semmi! :-)kb két stand ahol teát meg kv-ét ihatsz,ennyi. Oke no problem, gondoltam majd akkor a vonat állomáson el verem az időt valahogy. Prepay taxival mentem az állomásig ami 290 rupi  volt. előzőleg váltottam még NZ-n 100 usa dollárt és ezt váltottam be a reptéren Mumbai-ban amiért kaptam 4200 rupit.Wikipédia szerint Mumbai méretre 1/5-e Budapestnek és 16  millioan lakják. Mar a repülőről nézve,igaz sötétben érkeztünk csak azt láttam,hogy foltokban sötét a város  mintha parkok vagy erdők lennének a lakónegyedek között. Utána rá jöttem,hogy azok nem parkok  hanem a nyomor negyedek amikben nincs áram.
Azt le kell szögezni,hogy utálom a pénzel foglalkozó dolgokat,pl alkudni meg ilyenek. Álltalában mindig rosszul jövök ki az ilyen helyzetekből mert inkább adok többet csak legyünk túl a pénzen szarakodáson. Ez volt az első dolog amire készültem lelkileg,hogy itt muszáj lesz cigánykodnom és alkudni keményen mindenhol mert lehúznak mint állat. Mindjárt a reptéren a taxihoz menet jön oda egy haver,bemutatkozik és veszi el a cuccom,hogy majd ő viszi. Mivel előre kifizetett taxival mentem ami úgy néz ki,hogy egy pultnál fizetsz és a sofőr abból nem is lat semmit. Gondolom fix fizuja van. Ebből ki indulva gondoltam a haver is a szolgáltatás része. :-) Nagyon aranyosan be rakja a kocsiba a dög nehéz hátizsákom,nyitja az ajtót nekem meg minden. Aztán aszongya,hogy adjak neki gubát! Kérdem 
Hirtelen ,hogy miért mikor mar ki fizettem mindent. Ez meg csak akar pénzt,akkor esik le,hogy ezek itt hiénáznak és nem a szolgáltatás része. Persze nem kapott! 50 méterrel odébb meg álltunk egy kapu szerűségnél ahol a taxisoknak volt valami papír munkájuk. Ekkor meg mindjárt jött egy egy szál belű csaj kezében alvó gyerekkel,hogy adjak Pénzt.Az se kapott! Viszont ebben a helyzetben is volt valami más mint amit pesten meg szoktam mert nem voltak olyan akaratosak és ezáltal nem volt olyan nyomasztó. Útközben az állomás felé az az érzésem támadt,hogy ezt mar egyszer le rombolták ezt a várost. Az egész egy nagy romhalmaz volt és ekkor még elég csöndes is volt mert reggel fél  6 felé jártunk. Mivel olvastam róla elég sokat így nem voltam meg lepődve ahogy kinéz,igazából ezt is vártam. Állomáson volt csomag megőrző ami egy szobából állt polcokkal és két manus volt ott. oda leraktam a cuccaimat és elindultam,hogy körbenézek.persze akkor már ébredezett a város és tele volt az állomás előtt  taxisokkal. Mindjárt jött persze egy fasza gyerek,hogy majd ő elvisz mindenhova. Ez volt az első alkalom,hogy alkudoztam,le is húzott.:-) Gondoltam el megyek meg nézem a Gateway of Indiat,ez egy nagy kőkapu szerűség mint ami vacon van,csak nagyobb.gondoltam mivel ez nagy  turista látványosság majd ott találok lehetőséget eltölteni a napom.500 rupi volt a taxi oda.amiért tudom,hogy lehúzott ,mert vissza felé csak 150 volt,amiből még lehetett volna alkudni szerintem. :-) De ennek ellenére még útközben is le akart húzni mert be pattant egy nagy dagadék szakállas haver és egyből pénzt akart váltani meg,hogy váltsak fel neki 1000-est két 500-asra.(Mindenhol írják a turista könyvek,hogy Mumbai-ban sehol ne válts pénzt,még atm-ből se vegyél ki. Van pár hely megadva ami biztonságos és kész.)Na ott már gondoltam,hogy ez szarakodik velem és nem mentem bele. ki is szállt két sarok után.  Aztán mikor oda értünk és fizettem a paraszt gyereknek be szakította az 500-ast amit adtam és mondta,hogy adjak másikat. De láttam,hogy az nem is az én pénzem volt mert öregebb volt mint amit én kaptam a pénzváltóban. Mondtam,hogy felejtsd el de akkor már morcos voltam,erre megint jön,hogy akkor adjak egy ezrest ö meg ad 2 db 500-ast.Na ott mondtam,hogy felejtő és kiszálltam.Ami viszont érdekes ebben a helyzetekben,hogy nem  erőszakoskodnak,csak próbálkoznak. Amint erélyesebb vagyok mindjárt vissza vesznek. Még hozzá kell szoknom. :-)
A délutánt a vonat állomáson töltöttem egy klímás váróteremben ahol óránként be hallt a klíma. Egy öreg anyám ult az ajtóban és ellenőrizte a jegyedet mert csak 2.  osztály feletti jeggyel mehettél be. Engem nem zézett mert fehér vagyok,de asszem felette voltam a sima sleeper jegyemmel is. Amit biztos mert felszálláskor elsétáltam a 2. osztály mellett és az szarabbul nézett ki mint az enyém. Pedig enyém sem volt kutya. :-) a legolcsóbb alvós jegy 340 rupi 1220 km-re,24-óra 30 perc menet idővel.
A vonat út igazából tök jól telt,nem nyüzsögtek a fehér népek. Egy fehér csajt láttam összesen de nem haverkodtunk.Viszont a helyiek annál haverkodósabbak  voltak.Érdekes egy népség ez,mindenki ül és fekszik mindenki helyén,még sincs egy mordulás vagy rossz szemmel nézés sem.ha valamelyik fel állt valamiért és a helyére le ülnek,akkor szó nélkül le ül ahová tud. tök mindegy hova szól a jegye.Nekem segítettek egyből mikor kaját vettem és nem értettem a gyereket aki árult. Amúgy egyfolytában 3-5 percenként sétált el valaki aki kiabálta amit árult.mint a meccseken csak ezek teát meg mindenféle kajákat árultak.Teát nem vettem mert azt csap vízből csinálják de enni vettem kétszer valami rántott golyónak kinéző zöldséges cuccot ami tök finom volt. Igazából most már ettem párszor kajáldában is és minden ízlett. Elég intenzív íze van mindennek és általában csíp is mint a dög.  A vonat út az fasza érdekes volt. :-) Este 10-re érkeztünk Mysore-ba, a taxis azt mondta,hogy az a szállás amit ki néztem a lonly planet-ből  100 rupi per night az túl messze van ezért nem oda mentem. Ki vettem egy szobát 400 rupi ért amiben volt fürdő meg tv is,viszont büdös volt. De nem volt már kedvem keresgélni  úgy is csak egy éjszakára maradtam. Reggel fel keltem,ki nézek az ablakon és egy manus ott feji a tehenet a járdán.:-) Fogtam egy riksát és el mentem az ashramba ahol fogok majd jógázni.Ők segítettek találni szobát hosszabb távra,4500 rupi / Hónap,egy ház felső szintjén vagyunk 5 szoba,mindegyikben jógások laknak,Görög,Francia,Olasz,Indiai meg Én. A fürdőszoba lent van az udvaron,egy elég érdekes bódé. majd csinálok képet. :-)
Tök fasza a hangulat a házban mindenki aranyos,meg valahogy az egész Indiának a piszkon és a szegénységen kívül van valami olyan hangulata,hogy nem is számít ez a sok retek az utcán meg a szagok. Még is jól érzem magam,kicsit olyan mintha falun lenne az ember ahol mindenki ismer mindenkit és a nagy káosz ellenére tök nagy a nyugalom. Érdekes!

1 megjegyzés: